Проект Програми контролю за утриманням домашніх тварин та регулювання чисельності безпритульних тварин гуманним методом

Проект Програми контролю за утриманням домашніх тварин та регулювання чисельності безпритульних тварин гуманним методом

Сообщение Марина+ » 28 мар 2019, 21:55

_________________ МІСЬКА РАДА


__________________ області
____ СЕСІЯ ___ СКЛИКАННЯ


РІШЕННЯ

від _____________ року № ___
м.____________

Про затвердження Програми контролю за
утриманням домашніх тварин та регулювання
чисельності безпритульних тварин гуманним
методом у м.___________ на 20____-20___ роки

Відповідно до пункту 22 статті 26 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Закону України "Про захист тварин від жорстокого поводження" з метою вирішення питання щодо регулювання чисельності безпритульних тварин гуманними методами та врегулювання відносин у сфері утримання та поводження з домашніми та іншими тваринами в місті, міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Затвердити Програму контролю за утриманням домашніх тварин та регулювання чисельності безпритульних тварин гуманними методами у м.__________________ на 20____-20____ роки (далі – Програма), що додається.

2. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійну комісію міської ради з питань житлово-комунального господарства, благоустрою, інженерної інфраструктури міста та охорони навколишнього середовища.


Міський голова





ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням міської ради
_________ року № __


ПРОГРАМА
контролю за утриманням домашніх тварин
та регулювання чисельності безпритульних тварин
гуманними методами у м.______________ на 20__-20__ роки

1. Паспорт
1.
Ініціатор розроблення Програми
Виконавчий комітет ___________ міської ради
2.
Розробник Програми
Управління житлово-комунального господарства _____________ міської ради
3.
Учасники (співвиконавці) Програми
Управління освіти ___________ міської ради;
Управління держпродспоживслужби в _______________ районі (за узгодженням);
______________ районна державна лікарня ветеринарної медицини (за узгодженням);
Відділ інформаційної діяльності і комунікацій з громадськістю та засобами масової інформації апарату виконавчого комітету міської ради.
4.
Термін реалізації Програми
20___ - 20___ роки
5.
Етапи виконання Програми (для довгострокових програм)
I етап - 20___ рік
II етап - 20___ - 20___ роки
III етап - 20___ - 20___ рік
6.
Фінансування Програми
Кошти бюджету м. ______________
7.
Обсяг коштів бюджету
м. ____________________
_______ тис. грн.

2. Загальні питання
Аналіз ситуації у сфері поводження з домашніми та іншими тваринами дає можливість зробити висновок, що існуюча на даний час у м.______________ система регулювання чисельності безпритульних тварин шляхом їхнього винищування негуманна, фінансово витратна і як результат – неефективна. Проблема щорічно вирішується локально та не має тенденції до її повного вирішення.
Досвід європейських країн та інших міст України в даній сфері показує, що найбільш ефективним і науково підтвердженим методом зменшення чисельності безпритульних тварин є комплексний підхід, а саме: запобігання неконтрольованому розмноженню безпритульних тварин шляхом оперативного втручання (кастрація, стерилізація) та введення жорсткого контролю за дотриманням правил утримання домашніх тварин власниками собак та котів.
З цією метою необхідно організувати роботу з проведення масової стерилізації всіх безпритульних тварин у місті та проводити широку агітацію серед власників тварин про необхідність обов’язкової реєстрації та стерилізації домашніх собак та котів.
Масова стерилізація безпритульних тварин забезпечить динаміку зниження їхньої чисельності на території міста. Продовження цієї роботи протягом наступних 4-5 років у тих же обсягах дозволить довести чисельність цих тварин до мінімального рівня, необхідного для міського середовища.
Безпритульним тваринам, що пройшли стерилізацію, вакцинацію, реєстрацію, ідентифікацію може бути надано статус «санітарного собаки міста» і вони можуть бути відпущені в міське середовище з урахуванням вже наявної щільності популяції тварин у районі випуску.
Випуску підлягають неагресивні здорові тварини.
З метою забезпечення збору і обробки інформації про динаміку чисельності тварин у місті, прогнозування її змін, оцінки ефективності проведених заходів, розробки рекомендацій для прийняття подальших рішень необхідно організувати систему моніторингу ситуації, що відбувається в сфері поводження з безпритульними тваринами. До цієї роботи доцільно залучити підприємства, що обслуговують житловий фонд, представників громадських організацій у сфері захисту тварин.
З огляду на те, що однією з причин поповнення популяції безпритульних тварин у місті є безвідповідальне до них ставлення їхніх власників (тварини виявляються викинутими, кинутими в місцях продажу), необхідно організувати роботу, спрямовану на усвідомлення власниками відповідальності за своїх вихованців та прийняти Правила утримання домашніх тварин на території м. ________________ (viewtopic.php?f=36&t=13663)
До роботи, пов'язаної з інформуванням населення про поводження з тваринами, необхідність їхньої реєстрації, іншою просвітницькою та виховною роботою з питань, пов'язаних з поводженням з тваринами, доцільно залучити управління освіти міської ради, місцеві ЗМІ та громадські зоозахисні організації.

2. Мета і завдання Програми

2.1. Мета Програми: зменшення кількості безпритульних тварин виключно гуманними методами, покращення санітарно-екологічної та епізоотичної ситуації у місті. Зміна громадської думки у бік цивілізованого, гуманного та етичного ставлення до тварин, що благотворно вплине на виховання підростаючого покоління і моральний клімат у суспільстві.
2.2. Завдання Програми за допомогою яких може бути досягнута мета Програми:
прийняття Правил утримання домашніх тварин на території м. ___________ ;
проведення масової стерилізації безпритульних тварин;
проведення масової стерилізації тварин, що мають власників;
щеплення безпритульних тварин;
щеплення тварин, що мають власників;
створення загальної інформаційної системи та організація служби пошуку тварин, що загубились;
проведення роз'яснювальної та агітаційної роботи серед власників тварин про необхідність стерилізації домашніх тварин;
створення у місті притулків для тварин різних форм власності;
впровадження суворого контролю в місцях продажу тварин;
недопущення регулювання чисельності тварин шляхом отруєння та відстрілу;
ведення моніторингу ситуації у сфері поводження з домашніми тваринами;
здійснення інформаційно-просвітницької роботи серед населення щодо необхідності дотримання правил тримання і поводження з домашніми тваринами.

3. Основні напрями реалізації Програми
Основними напрямами реалізації Програми є:
діяльність у сфері поводження з домашніми тваринами, що мають власників;
діяльність у сфері поводження з безпритульними домашніми тваринами;
інформаційно-просвітницька і виховна робота, спрямована на формування гуманного ставлення населення м.______________ до тварин.

4. Сучасний стан сфери поводження з домашніми тваринами у м. ________________

Наявність собак і котів у місті цілком виправдана сучасними моральними та етичними нормами. Але, неконтрольоване їх розмноження і безвідповідальне ставлення власників домашніх тварин, з вини яких вони виявляються загубленими, кинутими власниками або реалізаторами у місцях продажу призводить до постійного збільшення кількості безпритульних тварин.
Нормативна база, що регулює відносини у сфері поводження з домашніми тваринами застаріла і не відповідає вимогам чинного законодавства.
Чинні "Правила утримання собак, котів і хижих тварин у населених пунктах Української РСР", затверджені в червні 1980 р., застаріли і не відповідають сучасним вимогам. У місті не налагоджено ведення моніторингу кількості домашніх і безпритульних тварин, облік і реєстрація домашніх тварин не охоплює значну частину поголів'я, відсутня ефективна система регулювання кількості безпритульних тварин.
Основними причинами, що призводять до збільшення популяції безпритульних тварин і, як наслідок, до погіршення санітарно-епідемічного і екологічного стану міста є:
неврегульоване нормативно-правове забезпечення питань поводження з тваринами як в Україні в цілому, так і у м. ______________;
недосконалість механізмів регулювання кількості безпритульних тварин;
недосконалість існуючої системи реєстрації та ідентифікації тварин;
відсутність матеріально-технічної бази, організаційного і фінансового забезпечення контролю за, чисельністю безпритульних тварин, обліку, і реєстрації домашніх і безпритульних, тварин, служби пошуку тварин, що загубились;
недосконалість і неефективність існуючої системи вилову безпритульних тварин;
не відпрацьована система поводження з безпритульними тваринами, а саме, проведення їхньої стерилізації;
незначна кількість стерилізованих безпритульних і домашніх тварин;
наявність надлишкової кормової бази;
наявність випадків безвідповідального ставлення власників до тварин, через що вони виявляються кинутими або загубленими, недотримання Правил утримання домашніх тварин у м. ________________;
відсутність контролю у місцях продажу;
відсутність у місті притулків для тварин.
Проблема забезпечення належних умов утримання тварин і поводження з ними, регулювання чисельності безпритульних тварин є комплексною і вимагає залучення різних структур міста для її вирішення і планування на довгострокову перспективу.
Спроба регулювання чисельності безпритульних тварин на території міста шляхом їхнього винищування виявилася неефективною. Розширення популяції тварин визначається харчовою ємністю території. Винищення частини тварин і наявність доступних кормів призводить до посилення тиску популяції.
Тому масове знищення тварин не вирішує проблему. Воно може проводитися із року в рік, без кінця. При цьому стимулюється міграція безпритульних тварин на вільні території, тим самим збільшується ризик поширення захворювань, укусів, нещасних випадків, і т. п.
У результаті проведеного моніторингу ситуації можна зробити висновок, що існуюча більш 40 років у місті система вилову тварин, спрямована на масове їхнє знищення, неефективна, не призводить до істотного зменшення кількості безпритульних тварин на території міста та наносить велику моральну шкоду.

Статистика фінансування робіт з вилову безпритульних тварин за останні роки:
Рік
Виконано робіт (тис. гри.)
Виловлено голів (од.)
20__


20__


20__


20__



Популяція безпритульних тварин на території міста постійно поповнюється за рахунок:
1. Розмноження безпритульних тварин (одна самка в рік народжує 8-12 цуценят);
2. Тварин кинутих, загублених, кинутих у місцях продажу;
3. Тварин, що мігрували з приміських районів на вільні території (які звільнилися після вилову).

Відповідно до інформації органів санепіднагляду, епідемічна та епізоотична ситуація зі сказу у м._________________ характеризується як нестійка. Вогнища сказу серед тварин реєструвалися у 20__ та 20___ роках.
Рівень постраждалих від укусів тваринами залишається на високому рівні. Щорічно реєструється близько ___ випадків.
Вакцинація стерилізованих безпритульних тварин, які будуть відпущені до ареалу перебування, забезпечить захист населеного пункту від проникнення на його територію диких тварин, які є потенційним джерелом сказу та убезпечить домашніх тварин і людей від можливої небезпеки спалаху захворювання на сказ.

5. Позиція Всесвітньої Організації Охорони Здоров'я щодо неселективного вилучення як методу контролю поширення вірусу сказу і чисельності бездоглядних собак.

До 1990 року неселективне безповоротне вилучення тварин з довкілля (знищення тварин в середовищі існування, вилов і знищення в притулках, а також вилов і довічне утримання в притулках) було основною стратегією по боротьбі з розповсюдженням сказу собак. Дана стратегія була схвалена Всесвітньою Організацією Охорони Здоров'я (ВООЗ).
Після серії наукових досліджень та консультацій на тему екології собак і поширення вірусу сказу Всесвітня Організація Охорони Здоров'я змінила свою позицію щодо ефективності неселективного безповоротного вилучення тварин із середовища проживання в боротьбі зі сказом собак.
На даний момент ВООЗ дотримується наступної позиції:
1. Знищення собак в середовищі існування, також як і інші методи неселективного вилучення (вилов і знищення в притулку, вилов і довічне утримання у притулку) не тільки не є ефективними заходами по боротьбі зі сказом, але і можуть мати контрпродуктивні наслідки.
2. Вакцинація в поєднанні з гуманним регулюванням чисельності собак є єдиною ефективною мірою по боротьбі зі сказом.
У той час як масові кампанії з вакцинації собак неодноразово доводили свою ефективність у боротьбі зі сказом собак, не існує ніяких даних, які доводять, вплив безповоротного вилучення собак на чисельність собак або на поширення вірусу сказу. Масове знищення собак не повинно бути складовою частиною стратегії по боротьбі з розповсюдженням сказу собак, оскільки масове знищення собак не тільки не є ефективним заходом по боротьбі з поширенням вірусу сказу, а й може мати контрпродуктивні наслідки для програм вакцинації собак.
Важливо відзначити, що ВООЗ підтримує як парентеральну, так і пероральну вакцинацію собак від сказу, не залежно від їх віку.
Всесвітня Організація Охорони Здоров’я, яка співпрацює з організаціями захисту тварин з метою стимулювання проведення заходів ВСВП собак, і яка закликає до відповідального утримання собак в якості складової частини комплексних програм по боротьбі зі сказом серед людей і собак.



6. Заходи щодо зменшення кількості безпритульних тварин. Етапи реалізації заходів Програми

1. Прийняття Правил утримання домашніх тварин на території
м. ________________.
2. Проведення масової стерилізації безпритульних тварин за рахунок бюджетних коштів, а також за кошти грантів, тощо.
3. Одночасно зі стерилізацією безпритульних тварин проведення вакцинації проти сказу та обробки від паразитів.
4. Надання можливості стерилізації за пільговими цінами домашніх тварин для всіх верств населення.
5. Пропаганда стерилізації, вакцинації, реєстрації та неприпустимість викидання домашніх тварин.
6. Кліпсування безпритульних тварин.
7. Зобов'язання всіх власників реєструвати своїх домашніх тварин під час щорічної подворової вакцинації від сказу та видача їм номерних знаків (жетонів), які необхідно прикріпити на нашийник (ст.22 Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження»). Створення єдиного реєстру тварин.
7. Вплив за допомогою штрафів на власників домашніх тварин і попередження їх про відповідальність за випуск собак у самовигул, а також за покуси, яки їх домашні собаки можуть завдати людям.
8. Контроль за дотриманням ЗУ "Про захист тварин від жорстокого поводження".
9. Контроль за утриманням собак на закритих територіях.
10. Залучення волонтерів до реалізації методу ВСВП, передбаченого Програмою.
11. Проведення інформаційно-просвітницької роботи серед населення щодо поводження з домашніми тваринами та виховання гуманного ставлення до тварин.
І етап – __ кв. 20__ року:
розробка та введення в дію Правил поводження з домашніми тваринами в м.___________________;
інформування населення щодо необхідності дотримання Правил поводження з домашніми тваринами в м.______________ та необхідності реєстрації, вакцинації проти сказу, стерилізації тварин (крім племінних тварин);
масова стерилізація та вакцинація безпритульних тварин.
ІІ етап – 20__ – 20___ рр.:
організація системи моніторингу кількості безпритульних тварин та тварин, які мають власників;
розробка і введення в дію загальної електронної бази даних домашніх тварин у м. ______________;
масова стерилізація та вакцинація безпритульних тварин;
пільгова стерилізація тварин, що мають власників;
інформаційно-просвітницька робота з населенням.
ІІІ етап 20___ – 20___ рр.:
розробка проектів та створення територій і майданчиків для вигулу домашніх тварин та майданчиків для дресирування собак;
стерилізація безпритульних тварин;
масова пільгова стерилізація тварин, що мають власників.

7. Заходи щодо поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації в населених пунктах __________________
Для поліпшення санітарно-епідеміологічної ситуації в населених пунктах __________ потрібно здійснювати наступні заходи:
1. Підвищувати у власників рівень культури утримання тварин (інформувати власників про недопущення вигулювати тварин на дитячих майданчиках, прибирати за своїми тваринами, регулярно проводити їм профілактичні обробки проти зовнішніх і внутрішніх паразитів);
2. Розташовувати майданчики для вигулу собак у зручних і безпечних для тварин і для людей місцях, обладнавши їх урнами для збору екскрементів;
3. Закривати пісочниці захисними щитами на огороджених територіях (дитсадках та ін.) Стежити за цілісністю огорожі, щоб запобігти проникненню домашніх і безпритульних собак на територію, а також території обладнати заборонними табличками.
4. Зберегти екологічний баланс. Адже в природі завжди існує баланс – якщо порожніє ніша одного виду тварин, вона відразу заповнюється іншим видом. Тому неможна вивільнювати нішу безпритульних стерилізованих вакцинованих і соціалізованих тварин.
З міграцією великої кількості диких тварин в місто (які займають нішу відловлених безпритульних собак) виникає загроза епідемії сказу. Єдині тварини, які відлякують диких тварин - це безпритульні собаки, які живуть на вулицях населених пунктів, і на відміну від власницьких собак (які прив’язані у дворах), можуть вільно пересуватися вулицями міста та відлякувати диких тварин на кордоні з лісом. Безпритульних собак слід стерилізувати та зробити щеплення проти сказу. За таких умов безпритульні собаки утримають свою популяцію в межах сталої кількості особин (не маючи можливості відтворення), а вакцинація від сказу забезпечить безпеку оточуючим. Адже вакциновані тварини не заразяться сказом, навіть якщо їх вкусить дика тварина, заражена сказом. Безпритульні кішки (яких також необхідно стерилізувати і вакцинувати) виступають санітарами населених пунктів, регулюючи чисельність дрібних гризунів.


8. Заходи, спрямовані на зміну громадської думки у бік цивілізованого, гуманного та етичного ставлення до тварин, що благотворно вплине на виховання підростаючого покоління і моральний клімат у суспільстві.

1. Підготовка та проведення тематичних лекцій, семінарів, круглих столів, конференцій та нарад з працюючими в цій сфері виконавчим органом міської ради, відповідними службами, установами, комунальними підприємствами, громадськими організаціями.
2. Видання та розповсюдження тематичних друкованих видань: буклетів, плакатів, пам'яток для проведення просвітницької роботи серед опікунів безпритульних тварин та мешканців міста;
3. Розробка та запровадження просвітницьких проектів у дитячих навчальних закладах щодо гуманного та відповідального поводження з тваринами й захисту їх від жорстокого поводження;
4. Виготовлення та розміщення при можливості соціальної реклами (інформаційних носіїв, стендів, листівок, відео- та аудіороликів);
5. Пропаганда гуманного поводження з безпритульними тваринами у засобах масової інформації.


9. Механізми забезпечення реалізації Програми

9.1. Нормативно-правове забезпечення
Реалізація Програми забезпечується виконанням Закону України «Про захист тварин від жорстокого поводження» та іншими нормативно - правовими актами у сфері поводження з тваринами.
9.2. Організаційне забезпечення
Організаційне забезпечення реалізації Програми і контроль за виконанням передбачених Програмою заходів здійснює управління житлово-комунального господарства міської ради.
9.3. Забезпечення управління і контролю:
Органи Нацполіції України у _________________:
здійснюють нагляд за дотриманням порядку вигулу домашніх тварин (собак) у громадських місцях та вживають відповідних заходів у разі порушення законодавства про порядок поводження й утримання домашніх тварин.
Управління Держпродспоживслужби у ______________ районі:
організовують карантин тварин, що нанесли ушкодження громадянам, іншим тваринам, підозрілих у захворюванні на сказ;
накладають карантинні обмеження, затверджують плани заходів щодо ліквідації осередку інфекційного захворювання серед тварин, контролюють виконання карантинних заходів;
у межах, своєї компетенції здійснюють контроль та нагляд за дотриманням вимог нормативно-правових актів з питань утримання та поводження з тваринами.
здійснюють нагляд та прогнозування епідемічної ситуації, пов'язаної з зооантропонозними інфекціями на території міста та розробляють пропозиції щодо її поліпшення;
надають інформацію щодо аналізу показників звернень населення за медичною допомогою з приводу укусів людей домашніми та іншими тваринами у м.______________ та щодо кількості складених актів про порушення вимог санітарно-епідемічного стану, пов'язаних з поводженням з тваринами органам місцевого самоврядування.
Житлові організації усіх форм власності та підпорядкування:
забезпечують інформування мешканців будинків щодо проведення планової вакцинації від сказу та інших протиепідемічних заходів;
сприяють працівникам ветеринарної медицини в проведенні протиепізоотичних заходів, безоплатно надають приміщення для проведення профілактичних щеплень проти сказу;
здійснюють контроль виконання мешканцями будинків проведення планової профілактичної вакцинації тварин проти сказу та проведення інших протиепізоотичних та протиепідеміологічних заходів;
Громадські організації, об'єднання (відповідно до своїх Статутів):
сприяють проведенню загальноміських протиепізоотичних та протиепідемічних заходів;
сприяють організації та проведенню інформаційно-просвітницьких заходів, тематичних лекцій, семінарів, конференцій, виставок з метою забезпечення виховної роботи із питань тримання тварин.
9.4. Вилов безпритульних тварин здійснюється відповідно до заявок управління житлово-комунального господарства міської ради.
Планування вилову безпритульних тварин проводиться по населених пунктах району.
Не підлягають вилову тварини, які раніше були стерилізовані, візуально ідентифіковані і повернені на територію вилову.
Виловлені безпритульні тварини доставляються до Пункту стерилізації та адопції для ідентифікації із зазначенням: дати вилову тварини, її виду, породи, кольору, ваги та приблизного віку, візуальну характеристику стану здоров'я тварини, а також інших відомостей, які вважає за необхідне зафіксувати; подальшого карантинування, стерилізації, забезпечення проведення ветеринарного огляду тварини, карантинування (за необхідності також надання ветеринарної допомоги) та щеплення проти сказу.
Вилов тварин здійснюється будь-якими незабороненими засобами і методами з додержанням принципів моралі і виключаючи жорстоке поводження з ними, а саме:
медикаментозний - введення в організм тварини спеціальних лікарських засобів (снодійні, транквілізатори), що забезпечують знерухомлення тварини. Для цієї мети використовують приманки, шприци спеціальної конструкції, духові трубки або рушниці;
механічний - вилов тварин за допомогою спеціальних механічних пристосувань (петлі, сачки, сітки, жорсткі нашийники) або руками (тільки тварин, які визнані потенційно безпечними);
комбінований - із застосуванням медикаментозного та механічного способів вилову.
Виловлені тварини транспортуються до Пункту стерилізації та адопції спеціально обладнаними автомобілями групою або індивідуально, в клітках.
Усі виловлені тварини підлягають реєстрації.
До загальної електронної бази даних непродуктивних тварин в м.__________________ вносяться такі дані щодо тварини:
для безпритульних тварин: дата і місце вилову тварини, ідентифікація (індивідуальний номер), її вид, стать, порода, колір та приблизний вік, дата стерилізації та вакцинації, дата внесення тварини до єдиної міської електронної бази даних тварин м. _______________. У разі застосування евтаназії вносяться дані про дату і місце евтаназії;
для домашніх тварин: вид, порода, кличка, рік народження, ідентифікація (індивідуальний номер), стать, дата стерилізації та вакцинації, прізвище, ім'я, по батькові, домашня адреса (місце реєстрації), телефон власника, дата внесення тварини до загальної міської електронної бази даних непродуктивних тварин м.________________.

10. Очікувані результати реалізації заходів Програми

Затвердження і реалізація передбачених заходів створить правову основу для ефективної роботи та контролю у сфері утримання та поводження з домашніми тваринами в місті, буде сприяти:
суттєвому зменшенню та регулюванню кількості безпритульних тварин у місті;
зменшення забруднення території міста відходами життєдіяльності тварин;
поліпшенню епізоотичного, санітарно-епідемічного, екологічного стану міста;
збереженню здоров'я населення;
зменшенню рівня захворювання населення хворобами, спільними для людей і тварин;
формуванню сучасного гуманного ставлення до тварин, що знаходяться поруч з людиною;
свідомому ставленню громадян до існуючих проблем у сфері утримання і поводження з домашніми та іншими тваринами в місті;
впровадженню міжнародного позитивного досвіду у вирішенні питань поводження з домашніми та іншими тваринами;
формування у підростаючого покоління етичного ставлення до тварин.

Перший заступник міського голови



Додаток 1 до Програми

ПРОПОЗИЦІЇ ЗООЗАХИСНИХ ОРГАНІЗАЦІЙ
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ ЩОДО ВПРОВАДЖЕННЯ
ДАНОЇ ПРОГРАМИ

Зоозахисні організації Харківської області можуть запропонувати варіанти вирішення проблеми, виходячи з власного досвіду. Наприклад:
В 2019 році проводити виїзні стерилізації тварин в Пункті стерилізації та адопції м.________ Харківської області. В 2020 році облаштувати Пункт стерилізації та адопції для ____________району Харківської області.
Для цього волонтери розклеюють інформаційні листівки про стерилізацію і збирають заявки на стерилізацію домашніх і безпритульних тварин (не менше 10 тварин в день).
Після цього призначається день приїзду виїзної бригади ветлікарів з м. Харкова і про дату сповіщають господарів домашніх тварин і опікунів безпритульних тварин, які записалися на стерилізацію.
Для проведення операцій необхідно невелике опалювальне приміщення (якщо це буде холодний період року), з водою і світлом, де два ветлікаря проводитимуть стерилізацію в порядку черговості запису. Розрахунок по пільговій стерилізації власницьких домашніх тварин проводиться з власниками цих тварин. Розрахунок по стерилізації безпритульних тварин проводиться з міською радою м.___________ за Договором про надання послуг та Актами прийому виконаних робіт.
Безпритульним тваринам на вухо прикріплюється кольорова пластикова бірка (кліпса) з індивідуальним номером, по якій можна впізнати тварину. Власникам домашніх тварин видається жетон, який вони зобов'язані прикріпити до нашийника. Одночасно тварини вакцинуються від сказу з видачею довідки і проводиться профілактика зовнішніх і внутрішніх паразитів (бліх і глистів).
З господарями тварин проводиться інформаційно-просвітницька робота та роздаються листівки, що попереджають:
1. Про обов'язок утримувати тварин в межах свого подвір'я і не випускати в самовигул.
2. Про щорічну вакцинацію тварин від сказу і відповідальність за відмову від вакцинації, так як це ставить під загрозу здоров'я людей та інших домашніх тварин. (Разом з вакцинацією необхідно вести облік домашніх собак і вручати господарям попереджуючі листівки).
3. Про необхідність контролювати народжуваність своїх тварин і про можливість стерилізації домашніх тварин за пільговими цінами.
4. Про те, що за викидання тварин передбачена відповідальність, а тварин можна пристроювати через місцевих волонтерів-зоозахисників, які будуть розміщувати оголошення про прилаштування тварин на сайтах зоозахисних організацій.
Вартість стерилізації собаки середнього розміру становитиме близько 650грн., кішки близько 450грн. В цю вартість включено: паливо-мастильні матеріали, відлов, стерилізація з розсмоктуючою ниткою, наркоз, антибіотик пролонгованої дії, вакцинація від сказу, обробка від паразитів. Також зоозахисні організації Харківської області пропонують кліпсування безпритульних тварин та жетон на нашийник для власницьких тварин з індивідуальними номерами, для їх ідентифікації (для безпритульних тварин це буде означати, що вони стерилізовані та вакциновані від сказу, а для власницьких, що вони стерилізовані, вакциновані від сказу та мають власника). Кліпса чи жетон будуть коштувати 20 грн. Вони будуть вноситися до реєстру тварин, який буде зберігатися у відповідних органах.
Також необхідно запровадити програму масової пільгової (за доступними цінами) стерилізації домашніх тварин, що мають власників для малозабезпечених верств населення.
Вартість стерилізації можна зменшити за рахунок залучення до виконання Програми спеціалістів ветеринарної медицини місцевих ветеринарних клінік на базі цих клінік. З урахуванням досвіду впровадження соціального проекту (подібного до даної Програми) з пільгової стерилізації безпритульних тварин громадською організацією «Ліга допомоги тваринам» у співпраці з ветеринарною клінікою «СОС» в м.Харків - стерилізація кішки на даний момент становить 250 грн., стерилізація собаки середнього розміру 450грн. (за рахунок того, що не витрачаються кошти на паливо-мастильні матеріали та відлов тварин, оскільки активну участь у реалізації проекту беруть волонтери м.Харкова та Харківської області), вартість стерилізації домашніх тварин для малозабезпечених верств населення становить: кішки – 400грн., собаки середнього розміру 650грн.
Також доцільним буде відкриття в кожному районному центрі (або ж в селищі) пунктів стерилізації та залучення місцевих спеціалістів в галузі ветеринарної медицини до реалізації цієї програми.
Одним з механізмів реалізації є втілення в життя проекту, на кшталт австрійського, який проводить організація “4 лапи” - організація роботи мобільних ветеринарних пунктів: закупівля мобільних пунктів стерилізації — на базі автомобілів (для їх роботи по Харківській області в межах даної Програми), найм бригад необхідних спеціалістів та медичного обладнання для таких робіт та адміністратора з реалізації вказаного проекту за рахунок коштів областного бюджету. А витрати на медикаменти та ПММ будуть здійснювати місцеві бюджети.
Створити Єдиний пункт стерилізації в Харкові, в якому буде здійснюватися стерилізація тварин, привезених з населених пунктів Харківської області (найбільш затратний з механізмів реалізації Програми).
Термін дії Програми 2019-2023р.р. Програма розрахована на 4-5 років, саме стільки часу необхідно для того, щоб побачити реальні результати від впровадження цієї програми.
Аватара пользователя
Марина+
Лига помощи животным
Администратор
 
Сообщения: 963
Зарегистрирован: 18 мар 2015, 22:17

Вернуться в Юридический ликбез

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 2

cron